Jedzmy więcej błonnika

Coraz więcej osób w dzisiejszych czasach cierpi z powodu nadwagi. Okazuje się, że nawet polskie dzieci ważą często zbyt wiele i miewają z tego powodu problemy. Wynika to z wielu różnych rzeczy, a przede wszystkim złych przyzwyczajeń żywieniowych. Przede wszystkim, jadamy nieregularnie i niewłaściwe posiłki. Zjadamy je o złych porach i nie wpływają one pozytywnie na działanie naszego organizmu.

Zdrowie i pożywne śniadanie

Najważniejszych posiłkiem w ciągu dnia powinno być zawsze śniadanie. Tymczasem, wiele osób bagatelizuje właśnie śniadania i zjada coś dopiero około południa. Jest to ogromnym błędem, ponieważ odpowiednio zbilansowane śniadanie powinno nam dodać powera i energii do działania. Nie wolno o nim zapominać. Dietetycy twierdzą, że śniadanie powinno składać się ze zbóż oraz z owoców lub warzyw. Nie powinno w nim nigdy zabraknąć błonnika. Ma on bowiem kluczowe znaczenie dla naszego organizmu.

Mogłoby się wydawać, że błonnik nie jest trawiony, a więc w ogóle go nie potrzebujemy. Wcale tak jednak nie jest. Błonnik jest nam niezbędny do funkcjonowania naszych jelit. Działa on bowiem jak swego rodzaju szczoteczka, która wymiata zalegające w jelitach resztki niestrawionych pokarmów. Jest to bardzo ważne dla osób, które dbają o zgrabną sylwetkę lub chcą po prostu schudnąć. W jakich produktach można znaleźć błonnik?

Produkty bogate w błonnik

Przede wszystkim, są to różnego rodzaju płatki i kasze. Dlatego też, na śniadanie warto jest spożyć, na przykład płatki owsiane z owocami lub kaszę jaglaną. Zapewni to odpowiednią dawkę błonnika dla naszego organizmu. Wiele owoców oraz warzyw również zawiera spore ilości błonnika. Liderem jest z pewnością jabłko. Błonnik znajduje się bowiem zarówno w jego miąższu, jak i w samej skórce. Nie powinno się więc jej obierać przed spożyciem jabłka, a jedynie pożądanie umyć.

Obecnie na rynku pojawiają się również różnego rodzaju produkty z dużą zawartością błonnika. Są to wszelkiego rodzaju wafle ryżowe, chrupki, a nawet ciasteczka. Trzeba być jednak dość ostrożnym, ponieważ niektóre z nich poza błonnikiem, mogą zawierać również spore ilości cukru i węglowodanów prostych, które nie są wskazane w naszej diecie.

Więcej informacji: https://rodzinazdrowia.pl/blonnik-wazny-skladnik-diety